За допомогою яких навиків та центрів сприйняття доросла людина осмислює музику? Чи можемо ми вважати, що музика сприймається нами як окрема мова, що має власний набір правил, систем і знаків для вираження? І чи здатна маленька дитина впоратися із розумінням такої незвичайної мови? Метод музичного педагога – Валерія Брайніна, створений для дітей будь-якого віку, дає однозначне «так» у відповідь на це запитання. Адже цей метод базується на ігровій формі, що спрощує процес навчання вашої дитини, і покращує її музичне сприйняття.
Удосконалення музичного слуху дитини – не єдина мета нашого методу. Насамперед – це розвиток музичного мислення, що розкривається у здатності чути музичний твір не як набір окремих звуків, а як текст, логічно пов’язаний за змістом. Дитина стає співавтором такого тексту, оскільки вона самостійно мислить над тим, як рухатиметься твір. Під час прослуховування композиції, вона спершу формує власне уявлення про її подальший розвиток, а тоді порівнює його з реальною задумкою композитора. Це називається роллю активного слухача. На противагу їй, роль пасивного слухача має менше шансів зацікавити малюків чи й узагалі вплинути на їх сприйняття музичного твору.
Ці два паралельні процеси: передчуття і порівняння, сприяють одночасному розвитку уяви та аналітичних здібностей дитини.
Самостійне доповнення тексту деталями, яких не вистачає, також стає простим завданням для дітей. Вони без зайвих зусиль можуть розпізнавати «фальшиві» ноти і встановлювати замість них правильні.
Такі навички є важливими не лише тим дітям, які бажають збудувати музичну кар’єру. Вони також корисні всім, хто дбає про розвиток інтелекту загалом і прагне отримувати цілісне задоволення від прослуховування музики.
Дітям, які навчаються за системою Брайніна, простіше контролювати свою увагу — зростає рівень їх концентрації. На додачу їм пропонуються найрізноманітніші шляхи вираження власних думок і свого «я» в цілому за допомогою музичної мови.
Таким чином, розвиток музичного інтелекту сприяє загальному розвитку особистості дитини.